چگونگی تشویق دانش آموزان به نماز (رحمتی)

ساخت وبلاگ

اقدام پژوه: خانم رحمتی دبیر ریاضی منطقه خوسف

توصیف وضعیت موجود وتشخیص مساله:

چگونه می توانم دانش آموزان را به شرکت درنماز جماعت ترغیب کنم؟

این سوالی است که از دوران تحصیل خودم در مدرسه راهنمایی شبانه روزی بیرجند  سال های اول هجوم فرهنگی دشمن به ارزش های  اسلامی جوانان و نوجوانان –در ذهن خود با آن  روبرو بودم. در دوسال تربیت معلم هم به دلیل پرداختن بیشتر به  موضوعات آموزش زیاضی و برخی موضوعات  مهارت معلمی  به  تحقیق پاسخ این سوال نپرداختم . سال اول تدریسم بیشتر صرف آموختن نحوه مدیریت کلاس درس با دانش آموزان مختلف  ، ایجاد علاقه به ریاضی در دانش آموزان  و مسایل یادگیری درس شد الان که سال دوم  هست و اینجا یک مدرسه شبانه روزی دخترانه  که 24ساعت شبانه روز باید برای آموزش و تربیت برنامه ریزی وجود داشته باشد باز موضوع نماز توجه مرا به خود جلب کرده است.

چگونه می توانم دانش آموزان را به شرکت درنماز جماعت ترغیب کنم؟

 

محیط آموزشی:مدرسه  شبانه روزی حکیمه خوسف که67 دانش آموز در آن مشغول به تحصیل می باشند. دارای سه ساختمان (1-دفتر و ابدارخانه 2-خوابگاه3-کلاس هاکه شامل چهار کلاس موضوعی  است) که نسبت به تعداد دانش آموزان  کمتر از فضای استاندارد به نظر می رسد.این ساختمان قبلا متعلق به بهداری بوده که  موقتا برای انتقال مدرسه حکیمه از گل به خوسف تجهیز و آماده سازی شده است و لذا سه ساختمان جدا از هم و یک حیاط وسیع دراطراف دارد.دانش آموزان  خوابگاه از روستاهای منطقه براکوه واکبراباد و روستاهای نزدیک به مزار شاه سلیمان  هستند و از سرپرچ و روستاهای نزدیک تر هم چند دانش آموز روزانه  داریم.

مورد پژوهش: یافتن راهکار هایی برای توجه دادن دانش آموزان به اهمیت  نماز و نماز جماعت و اجرای  راهکارها و رسیدن به هدف

محیط خانوادگی: اکثر دانش آموزان وضعیت معیشتی متوسط دارند و در خانواده های پرتلاش روستایی بوده اند که اگر چه والدین تحصیل کرده ای نداشته اند اما به شوق ادامه تحصیل  و کسب علم و آگاهی  به مدرسه ی شبانه روزی آمده اند.

مراحل انجام پزوهش:

ارتباط با مدیرمدرسه  و مربی پرورشی در  مدرسه  برای مساله نماز و بسیاری مسایل انضباطی و تربیتی به منظور شناخت بهتر دانش آموزان  و جو مدرسه / طرح مساله  با معلمین دروس دیگر/ مراجعه و بررسی از میان مطالعات  انجام شده ی قبلی / انتخاب راهکار های متناسب با این محیط /

همکاران گرامی

لطفا نظر بدهید راهنمایی بفرمایید

اقدام پژوهی...
ما را در سایت اقدام پژوهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانشجویان رشته ریاضی tarahi بازدید : 3402 تاريخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392 ساعت: 21:55